Devine, gorgeous, heavenly



Dovnload 5.56 Kb.
Datum24.08.2016
Grootte5.56 Kb.



DiVINE EARTH:

3 kunstenaars, 3 verschillende disciplines, Kortom 3 keer “Devine, gorgeous, heavenly”. Hun werk heeft ook iets aards: qua vorm, qua kleur en materiaal of meer in de manier van werken...


Prachtige ambachtelijke sieraden met contrast van Anne Marie Penning. Van Marie Keh eigenzinnige “textiles”: schilderijen met zelfgemaakte verf en linnen in aardkleur. Intuïtief geschilderde acrylschilderijen van Inge van Aalst.
Anne Marie Penning: simpele sieraden in ongewone combinaties
Anne Marie Penning houdt van de ambachtelijkheid in het edelsmeden, het vormen en polijsten van de metalen. Ongewone combinaties, van materiaal, kleur of vorm geven haar werk zeggingskracht.

Eenvoud is ook een belangrijk uitgangspunt: “alleen al de warme kleur van koper of de koele glans van zilver kan veel zeggen… daarom houd ik de vorm ook simpel en duidelijk.”


Zilver, koper en brons vormen de basis materialen soms gecombineerd met een mooie steen of hout.
Maakt ook wasmodellen die in zilver of brons gegoten kunnen worden.

Anne Marie Penning genoot een opleiding edelsmeden bij Zadkine te Rotterdam, en leerde het smeedwerk bij Jaap de Vries.



Marie Keh: zelf gemaakte verf op zelf geprepareerd linnen
Marie Keh houdt van de plantaardige stof linnen en van aardkleuren.
Daarom heeft ze zelf een procedé ontwikkeld om linnen te prepareren. Zo wordt het geschikt om op te schilderen. En dat schilderen doet ze dan met zelfgemaakte verf van pigmenten die ze uit de natuur haalt, met mooie aardse kleuren.
Marie Keh kiest bewust voor die kleuren: “natuurlijke kleuren voelen vertrouwd aan en stralen rust uit.”

In sommige van haar werken wordt het schilderen gecombineerd met diverse materialen die erop genaaid worden, zoals garen, stenen of schelpen.


Marie Keh is autodidact.


Inge van Aalst: in gesprek met een schilderij in wording
Inge van Aalst’s veelal blauwe schilderijen komen tot stand in een heel proces, een ware ontdekkingsreis. Inge: “Ik ga het gesprek aan met het kunstwerk. Eerst is er dan een ontmoeting met het materiaal, de kleuren en met mijzelf. Het werk gaat dan spreken, het zegt iets tegen en over mij”
Om diepte te krijgen in een schilderij werkt ze behalve laag over laag in acryl ook vaak met karton, papier en andere materialen.
Inge wil echt het ontstaansproces, als een aardse natuurlijke beweging, het werk laten maken: ze werkt vaak met links en probeert het presteren los te laten.

Inge van Aalst deed een opleiding kunstzinnig dynamisch coachen.



Voor meer informatie: www.mlbgalerie.nl, www.annemariepenning.nl, www.marie-keh.com, www.artinge.nl



De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina