Gebruiksaanwijzing Bridgemate II



Dovnload 12.84 Kb.
Datum27.09.2016
Grootte12.84 Kb.




Gebruiksaanwijzing Bridgemate II



Controle BM


Invoeren van de resultaten

SPEL

  • Spelnummer. Het eerste spelnummer zelf invoeren. Daarna wordt het spelnummer automatisch verhoogd, na 1 komt 2, na 2 komt 3, etc. Zit je aan een leentafel dan begin je b.v. met spelnummer 3, na 3 komt 4 en na 4 komt 1, etc. Bij gewenste correctie op NEE drukken  nummer wordt verwijderd en toets dan het juiste nummer in.


CONTRA = Contract (en geen contrazit)

  • Voer contract in met cijfers en kaartsymbolen en de leider.

  • Leider  voer paarnummer in en wie het speelt (N, O, Z of W).

    • Is de leider Noord: eenmaal op symbool N/Z drukken.

    • Is de leider Zuid: tweemaal op symbool N/Z drukken.

    • Is de leider Oost: eenmaal op symbool O/W drukken.

    • Is de leider West: tweemaal op symbool O/W drukken.

  • Indien ge(re)doubleerd, de rode X of de blauwe XX indrukken.

  • Als voorbeeld 3SA, gedoubleerd, paar 9 speelt, Zuid leider. Toets achter elkaar in:
    3 SA X 9 en daarna 2x drukken op N/Z, dus tussentijds geen JA.


UITKOM = Uitkomst

  • Voer de uitkomst in met de toetsen 2 t/m 9, 10 (dus geen 1 en 0), B, V, H of A en de kaartsymbolen ♣, , , ♠. De volgorde van de invoer maakt niet uit.


RESULT = Resultaat

  • Voer het behaalde resultaat in. Daarvoor moet je bij de rode toetsen zijn.

  • Contract gemaakt  = toets.

  • Overslagen  + toets gevolgd door het aantal overslagen (b.v. 2).

  • Downslagen  - toets gevolgd door het aantal downslagen (b.v. 1).

  • Druk op de JA toets om het resultaat te bevestigen.


Controle (door Oost)

  • Is tegenpartij akkoord met de invoer, druk dan op de ACCEPT toets.

  • De ACCEPT toets is de uiterst rechtse toets van de 4 toetsen direct onder het scherm. Boven deze toets staat ACCEPT.

  • Onjuiste invoer (door Noord)  dan op de NEE toets drukken, waarna invoer opnieuw kan plaatsvinden.


CORREC_=_Correctie)__De_wedstrijdleider_hoeft_niet_meer_geroepen_te_worden_als_na_ACCEPT'>Correctie na ACCEPT (CORREC = Correctie)

  • De wedstrijdleider hoeft niet meer geroepen te worden als na ACCEPT toch een gespeeld spel op tafel gecorrigeerd moet worden.

  • De speler kan dit zelf doen in het overzicht van eigen ingevoerde spelresultaten.

  • Op het overzichtsscherm staat de functietoets CORREC. Druk hierop en geef het spelnummer op dat gecorrigeerd moet worden, gevolgd door JA.

  • Het betreffend spelresultaat wordt nu verwijderd en het spel kan vervolgens opnieuw worden ingegeven.


Einde ronde

  • JA indrukken  Voor beide paren wordt nu getoond naar welke tafel gegaan moet worden en in welke windrichting men geacht wordt daar te gaan zitten.




27 augustus 2013 Pagina van





De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina