Kunstgeschiedenis



Dovnload 338.42 Kb.
Pagina1/5
Datum21.08.2016
Grootte338.42 Kb.
  1   2   3   4   5
Kunstgeschiedenis
Bavelaar, H. & Martis, J.A., Tuin van verbeelding, catalogus beeldententoonstelling. Utrecht, Botanische Tuinen Universiteit Utrecht/Von Gimborn Arnoretum, 2000. O 2000

Bavelaar, H. ‘Discourses en enterprises in de kunst van vrouwen in de jaren ’80 en ’90 in Amerika.’ Studium Generale. Universiteit Wageningen. Wageningen. 2 december 1997. L 1997

Bavelaar, H. Kroniek van Kunst en Kultuur. Geschiedenis van een tijdschrift 1935 1965. Promotores: prof.dr. J.F.H.J. Stumpel, prof.dr. P.M. Op de Coul. Utrecht, 22 april 1997. D 1997

Bavelaar, H., 'De ontvangst van de moderne kunst in Nederland 1910-2000. Picasso als pars pro toto door Jan van Adrichem'. [Recensie van:] De ontvangst van de moderne kunst in Nederland 1910-2000. Picasso als pars pro toto. In: Boijmans Bulletin, 1. (2001) nr. 3 W 2001

Becker, J. ‘[Recensie van:] J.M. Massing. Erasmian Wit and Proverbial Wisdom.’ In: Simiolus (1997) pp. 72-76. W 1997

Becker, J. ‘‘Jeder Jek ist anders’: Bilder im Gesprchsspiel.’ In: W. Adam (red.) Geselligkeit und Gesellschaft im Barockzeitalter. Wiesbaden (1997) pp. 453-461. W 1997

Becker, J. ‘David’s Dream: the Project of a Statue for the People in 1793.’ Programme on Concepts and Symbols in Eighteenth Century Europe: Workshop on Visualisation of the European Science Foundation. San Feliu de Guixols. 19 april 1997. L 1997

Becker, J. ‘Entries ‘Monuments to artists’, ‘Nationalism’, ‘Public Monumental Sculpture, 1795 1990’.’ In: S.D. Muller (red.) Dutch Art: an Encyclopedia. New York (1997) 9 pp. W 1997

Becker, J. ‘Erklärungsmodelle der niederländischen Kunst.’ Einleitungsvortrag Sektion III: Institutionen und Medien der Diskussion und Entwicklung von Kunstlehren. Jahrestreffen des Wolfenbütteler Arbeitskreises für Barockforschung. Wolfenbüttel. 31 juli 1997. L 1997

Becker, J. ‘Librarians, Life and Ladders: Carl Spitzweg and Others.’ In: Visual Resources (1997) pp. 307-328. W 1997

Becker, J. Boekenwijsheid: inleiding in de kunsthistorische bibliografie. Leiden (1997) 111 pp. W 1997

Bikker, J., ‘De Venetiaanse connecties in verband met de tronies van Willem Drost’. Den Haag, Tronie-symposium (20-10-2000). L (20-10-2000)

Bikker, J., ‘Drost's end and Loth's beginnings in Venice’. In: The Burlington Magazine, CXLIV (2002) nr. 1188, pp. 147-156. W 2002

Bikker, J., ‘Not Giorgione, not Tintoretto, but Willem Drost; or, how a Rembrandt pupil became a 16th Century Venetian Artist’. New York, College Art Association Conference 2000 (26-2-2000). L (26-2-2000)

Bikker, J., ‘Sweerts and the Netherlands’. Hartford, Connecticut, Michael Sweerts, 1618-1664 (13-10-2002). L (13-10-2002)

Bikker, J., ‘Sweerts's Life and Career - A Documentary View’. In: (red.) Michael Sweerts (1618-1664). Zwolle, Waanders, 2002. pp. 25-36. W 2002

Bikker, J., Willem Drost (1633-1658),a Rembrand pupil in Amsterdam, Rome and Venice. Universiteit Utrecht. 297 pp. Promotores: Prof.dr. P.A. Hecht & Prof.dr. V. Manuth (2-11-2001). D 2001

Blankert, A. ‘Rembrandt, Past and Present, Comments by the Guest Curator.’ Internationaal symposium: “Rembrandt: a Genius and his Impact, National Gallery of Victoria. Melbourne. 4 oktober 1997. L 1997

Blankert, A. Rembrandt: a Genius and his Impact. Waanders. Zwolle (1997) 462 pp. W 1997

Blankert, A., (red.) Rembrandt: a Genius and His Impact. http://www.let.uu.nl/kunst/rembrandt/index.html. Zwolle, Waanders Publishers, 1997. 462 pp. W 1998

Blankert, A., ‘Dutch classicism: the making of an exhibition’. Den Haag, Summer school kunstgeschiedenis (16-9-1999). L (16-9-1999)

Blankert, A., ‘Het Hollandse classicisme nog eens bekeken’. Rotterdam, symposium Hollands classicisme (12-11-1999). L (12-11-1999)

Blankert, A., Dutch classicism in seventheenth-century painting. Rotterdam/ Frankfurt am Main, Museum Boymans Van Beuningen/ Nai Uitgevers. 352 pp. W 1999

Blankert, A., Hollaendischer Klassizismus in der Malerie des 17. Jahrhunderts. Rotterdam/ Frankfurt am Main, Museum Boymans Van Beuningen/ Nai Uitgevers. 352 pp. W 1999

Blankert, A., Hollands Classicisme in de zeventiende-eeuwse schilderkunst. Rotterdam/ Frankfurt am Main, Museum Boymans Van Beuningen/ Nai Uitgevers, 1999. 352 pp. W 1999

Blankert, A., Rembrandt by himself. [Congresbijdrage] (1999) Den Haag. (7-12-1999 / 8-12-1999) O 1999

Blankert, A., Utrechts Gouden Eeuw, Caravaggisten en Italianisanten in Nederlands bezit/Utrecht's Golden Age, Caravaggisti and Italianate Painters in Dutch Collections. Utrecht, Centraal Museum Utrecht, 2001. 70 pp. V 2001

Blom, F.R.E., Bruin, H.G. de & Ottenheym, K.A., (red.) Domus. Het huis van Constantijn Huygens in Den Haag. Zutphen, onbekend, 1999. 120 pp. W 1999

Bodt, S.F.M. de & Haan, M. de, (red.) Bloemstillevens uit Nederland en Belgie 1870-1940. Zwolle, Waanders, 1998. 204 pp. W 1998

Bodt, S.F.M. de & Sellink, M., (red.) Nineteenth Century Dutch Watercolors and Drawings from the Museum Boijmans van Beuningen, Rotterdam. Alexandria, Virginia, Art Services International, 1998. 215 pp. W 1998

Bodt, S.F.M. de & Smedt, R. de, De bloemstillevens van Jan de Smedt. Mechelen, onbekend, 2001. W 2001

Bodt, S.F.M. de, ‘Boijmans toont een eeuw van tegenstellingen’. In: NRC Handelsblad, 03-07-1998 (1998) V 1998

Bodt, S.F.M. de, ‘De negentiende eeuw-vorser in perspectief. Nederlands onderzoek 1996-2000’. In: Koot, R. (red.) Bibliografie van Nederlands onderzoek naar beeldende kunst en kunstnijverheid 1700-1900. Utrecht, Vereniging van Nederlandse Kunsthistorici, 2001. pp. 8-11. W 2001

Bodt, S.F.M. de, ‘De Oosterbeekse school. Oosterbeek, een magische plek aan de Veluwezoom’. In: (red.) Tentoonstellingscatalogus: In het Licht van Barbizon. Landschappen uit de kunstenaarskolonies Tervuren, Kronberg en Oosterbeek. Den Haag, 2000. pp. 22-30. W 2000

Bodt, S.F.M. de, ‘De roem van Laren en Blaricum. Desolaat maar aantrekkelijk’. In: Studio, 9 (2000) nr. 3, pp. 5-9. V 2000

Bodt, S.F.M. de, ‘Het belang van mooie platen’. In: Kunstschrift, 4 (1998) pp. 29-39. V 1998

Bodt, S.F.M. de, ‘Isaac Israels en zijn vader Jozef. Over de Borinage naar Amsterdam’. In: Bodt, S.F.M. de, Kapelle, J. & Sillevis, J. (red.) Isaac Israels. Hollands Impressionist. Rotterdam/ Schiedam, Kunsthal/ Scriptum Art, 1999. pp. 34-57. W 1999

Bodt, S.F.M. de, ‘Jacobus van Looy in Brugge’. Haarlem, Lezing voor Genootschap Jacobus van Looy, Teylers Museum (26-3-1998). L (26-3-1998)

Bodt, S.F.M. de, ‘Kunst voor het kind: de illustraties van Henriëtte Willebeek le Mair bij A Child's Garden of Verses van Robert Louis Stevenson(1926/1926)’. In: Saskia de Bodt, , Jenny Reynaerts, & Jan de Vries, (red.) Studiecollectie. Interpretaties van kunst uit de negentiende en twintigste eeuw. Dertien opstellen voor Evert van Uitert. Amsterdam, 2001. pp. 115-126. W 2001

Bodt, S.F.M. de, ‘La nature comme ornement: une forme d'idéalisme dans l'art anglais et l'art français du XIX siècle’. In: Naturopa, 93 (2000) pp. 22-23. V 2000

Bodt, S.F.M. de, ‘'Onverloochenbare van-zelf-gegroeide eenheid'. Vlaamse vrienden’. In: Scheepers, E. & Will, C. (red.) Looy met den noorderzon, weg!! De reizen van Jacobus van Looy. Zutphen, Walburg Pers, 1998. pp. 108-119. W 1998

Bodt, S.F.M. de, ‘Oosterbeek - Magie am Rand der Veluwe’. In: (red.) Tentoonstellingscatalogus: Im Lichte von Barbizon. Landschaften aus den Künstlerkolonien Tervuren, Kronberg und Oosterbeek. Kronberg, Museumgesellschaft, 2000. pp. 22-30. W 2000

Bodt, S.F.M. de, ‘Oosterbeek, het Hollandsch Barbizon’. Oosterbeek, Lezing voor Stichting Museum Veluwezoom (22-11-1998). L (22-11-1998)

Bodt, S.F.M. de, ‘Russische theaterontwerpen van de avantgarde’. In: NRC Handelsblad, 26-03-1998 (1998) V 1998

Bodt, S.F.M. de, ‘Schilders en schrijvers op de Veluwe’. In: Kapelle, J. (red.) Tuin, thee en atelier. Schildersechtpaar Jan Kleintjes en Hedwig Kleintjes-van Osselen. Zutphen. pp. 7-12. W 1999

Bodt, S.F.M. de, ‘Toeristen in boerenland’. In: Duijzer, D. (red.) Het Haagse Platteland. LTO-Nederland, de Haagse School en de nieuwe tijd. Den Haag, LTO-Nederland. pp. 27-34. V 1999

Bodt, S.F.M. de, ‘Une ville sur la Meuse dans l'art: "Panorama Rotterdam"’. In: Septentrion, Arts, lettres et culture de Flandre et des Pays-Bas, 2001 (2001) nr. 4, pp. 168-170. W 2001

Bodt, S.F.M. de, ‘Vrijwillige ballingschap: Paul Gabriel in Brussel’. In: Peters, M. & Tempel, B. (red.) Paul Joseph Constantin Gabriel 1828-1903. Colorist van de Haagse School. Zwolle/Dordrecht, Waanders/Dordrechts Museum, 1998. pp. 67-84. W 1998

Bodt, S.F.M. de, J. B. Jongkind en de Hoeksche Waard. Amsterdam, Amsterdam University Press, 1999. W 1999

Bodt, S.F.M. de, Niks geen sfeer van lieve, brave burgerlijkheid. Een onderzoek naar Nederlandse prentenboeken 1890-1950 en de levens van de illustratoren daarachter. [Interview/Gesprek] (2001) , VVAO. O 2001

Bodt, S.F.M. de, Over schilder Walter Sickert. [Interview/Gesprek] (2001) (13-12-2001) O 2001

Bodt, S.F.M. de, Reynaerts, J. & Vries, J. de, (red.) Studiecollectie. Interpretaties van kunst uit de negentiende en twintigste eeuw. Dertien opstellen voor Evert van Uitert. Amsterdam, onbekend, 2001. 177 pp. W 2001

Bodt, S.F.M. de, Van Gogh. [Interview/Gesprek] (2001) (13-12-2001) O 2001

Bodt, S.F.M. de. ‘Anton Mauve. Schapen op de heide bij Laren.’ In: Bulletin Van Gogh Museum (1997) pp. 8-9. V 1997

Bodt, S.F.M. de. Anton Mauve en de Haagse School. SDU/Openbaar Kunstbezit. Den Haag (1997) 64 pp. W 1997

Bodt, S.F.M. de. De Haagse School in Drenthe. Waanders. Zwolle (1997) 112 pp. W 1997

Bodt, S.F.M. de. Mesdag en zijn vrienden. Waanders. Zwolle (1997) 32 pp. V 1997

Boekwijt, H.W., Emmens, K. & Tussenbroek, G. van, ‘Goed voorbeeld doet goed volgen. Bouwhistorie en beschermingsbeleid in 's Hertogenbosch en elders’. In: Tussenbroek, G. van (red.) Bouwhistorie in Nederland. Kennis en bescherming van gebouwen. Utrecht, Matrijs, 2000. pp. 50-63. V 2000

Boersma, L.S. & Rijnders, M., (red.) Canonvorming. Het museale verzamelen en presenteren in Nederland. Den Haag, Stichting Jong Holland, 2002. 60 pp. V 2002

Boersma, L.S. & Rijnders, M., ‘Canonvorming van moderne kunst. Inleiding’. In: Jong Holland, 18 (2002) nr. 2, pp. 8-11. V 2002

Boersma, L.S., ‘Canonvorming en moderne kunst. Inleiding.’. Stedelijk Museum Amsterdam, Amsterdam, Canonvorming en het museale verzamelen en presenteren van moderne kunst in Nederland (9-11-2001). L (9-11-2001)

Boersma, L.S., ‘Kunst, kunstenaars en kunstenaarsinitiatieven. Amsterdam in de jaren 80’. Stedelijk Museum Schiedam, Schiedam, Alles was leuk. De beeldende kunstwereld in de jaren 80 (23-2-2001). L (23-2-2001)

Boersma, L.S., ‘Liefde voor het theater. Marc Chagall en het Jiddische Theater’. In: Vitrine, 15 (2002) nr. 7, pp. 48-51. O 2002

Boersma, L.S., ‘Me, Martin & I. Comments on the video work by Maria Pask, L.A. Raeven, and A.P. Komen/Karen Murphy’. Ellen de Bruijne Projects Amsterdam, The private and the intimate in contemporary art (18-4-2001). L (18-4-2001)

Boersma, L.S., ‘Van 'symptomen van een gelijkgezind streven' tot 'kunstgewerbliches broddelarij'. Theo van Doesburg en het suprematisme’. In: Jong Holland, 16 (2000) nr. 2, pp. 27-31. V 2000

Boersma, L.S., ‘Willem de Kooning. Seated Woman 1969-1980’. In: Adrichem, J. van, Bouwhuis, J. & Dolle, M. (red.) Beelden in Rotterdam. Rotterdam, Uitgeverij 010, 2002. O 2002

Boersma, L.S., ‘Zonder Titel, 2000. Een ledenpop in het oeuvre van Peer Veneman’. In: Bodt, S. de, Reynaerts, J. & Vries, J. de (red.) Studiecollectie. Interpretaties van kunst uit de negentiende en twintigste eeuw. Amsterdam, Vossiuspers UvA, 2001. pp. 152-163. W 2001

Boersma, L.S., Dölle, M. & Eijden, M. van, (red.) Componistenportretten Muziekcentrum Vredenburg. Utrecht, Afdeling Culturele Zaken (DMO)/Muziekcentrum Vredenburg, 2000. 92 pp. V 2000

Bok, M.J. ‘Artists at Work: Their Lives and Livelihood.’ In: J.A. Spicer en L.F. Orr (red.) Masters of Light: Dutch Painters in Utrecht During the Golden Age. Fine Arts Museums of San Francisco. San Francisco (1997) 16 pp. W 1997

Bok, M.J. ‘Artists’ Lives in Utrecht: a Collective Biography.’ Symposium The Unexpected Dutch: Painting in Utrecht in the 17th Century. California Palace of the Legion of Honor. San Francisco. 13 september 1997. L 1997

Bok, M.J. ‘Biographies.’ In: J.A. Spicer en L.F. Orr (red.) Masters of Light: Dutch Painters in Utrecht During the Golden Age. Fine Arts Museums of san Francisco. San Francisco (1997) 29 pp. W 1997

Bok, M.J. ‘De beeldende kunsten.’ In: C. Dekker, Ph. Maarschalkerweerd en J.M. van Winter (red.) Geschiedenis van de provincie Utrecht, deel 2. Het Spectrum/Stichtse Historische Reeks. Utrecht (1997) pp. 363-384. W 1997

Bok, M.J. ‘Pricing the Unpriced. How Dutch 17th-Century Painters Put a Price on Their Work.’ Conferentie Kunstmärkte/Markets for Art, 1400-1800. Ernst-Moritz-Arndt-Universität. Greifswald. 25 en 26 mei 1997. L 1997

Bok, M.J. ‘Produktie en verspreiding van schilderijen in de Republiek.’ Themabijeenkomst ‘Produktie, distributie en consumptie van cultuurgoederen.’ Huizinga Instituut. Utrecht. 10 april 1997. L 1997

Bok, M.J. ‘Warmte in koude steen: Pieter Saenredam en zijn erfgenamen.’ In: Ons erfdeel (1997) pp. 322-332. W 1997

Bok, M.J., ‘Changing tastes: did 17th-century Dutchmen really prefer paintings to other luxury goods or was the increased demand part of a general trend?’. Middelburg, colloquium 'Art for the market. Inertia and innovation in painting in hte Low Countries during the sixteenth and seventeenth centuries (10-12-1998). L (10-12-1998)

Bok, M.J., ‘De genealogie als historische discipline’. In: De Nederlandsche leeuw, 115 (1998) pp. 375-378. W 1998

Bok, M.J., ‘De verwanten van de kunstschilder Dirck van Baburen (Wijk bij Duurstede ca. 1595-1624 Utrecht)’. In: De Nederlandsche leeuw, 115 (1998) pp. 52-65. W 1998

Bok, M.J., ‘Het leven van de schilder Aelbert van der Schoor (Utrecht voor 1603? - Utrecht? na 1672)’. In: Jaarboek "Oud Utrecht", 1998 (1998) pp. 169-178. W 1998

Bok, M.J., ‘Kunsthistorische vraagstellingen aan boedelinventarissen en andere tekstdatabases’. 's-Gravenhage, studiedag 'De kunsthistorische onderzoeker en automatisering' (19-6-1998). L (19-6-1998)

Bok, M.J., ‘Memorial pieces, their owners and their original sites’. Baltimore, Conferentie 'Art and Place', Historians of Netherlandish Art, Baltimore, The Walters Art Gallery (20-3-1998). L (20-3-1998)

Bok, M.J., ‘Not to Be Confused with the Sphinx of Delft: The Utrecht Painter Johannes van der Meer (Schipluiden 1630-1695/7 Vreeswijk?)’. In: Gaskell, I. & Jonker, M. (red.) Vermeer Studies. Washington/New Haven/Londen, 1998. pp. 66-79. W 1998

Bok, M.J., ‘Pricing the Unpriced. How Dutch 17th-Century Painters determined the Selling Price of Their Work’. In: North, M., Ormrod, D. & Nunez, C.E. (red.) Markets for Art, 1400-1800 (Proceedings of the Twelfth International Economic History Congress, vol. B3, Sevilla 1998). Sevilla, 1998. pp. 101-110. W 1998

Bok, M.J., ‘The Decline of the Dutch Art Market in the second half of the Seventeenth Century’. Madrid, XII International Economic History Congress (28-8-1998). L (28-8-1998)

Bok, M.J., '50 Jaar Ons Voorgeslacht'. [Recensie van:] Driesum, E. van & Venetien, H.P. van boekbespreking. Rotterdam, 1997. In: De Nederlandsche leeuw, 115. (1998) pp. 231-232. V 1998

Bok, M.J., 'De Digitale Stamboom: www.archief.delft.nl'. [Recensie van:] ?, ? boekbespreking. , 1998. In: De Nederlandsche leeuw, 115. (1998) pp. 70-72. V 1998

Bok, M.J., 'Gens Nostra 1946-1995'. [Recensie van:] Driesum, E. van & Venetiën, H.P. van boekbespreking. Naarden, 1997. In: De Nederlandsche leeuw, 115. (1998) pp. 231-232. V 1998

Bok, M.J., Houte, C.E.G. ten & Versélewel de Witt Hamer, T.J., (red.) De Nederlandsche Leeuw. 100 Jaargangen 1883-1983. 4 CD-ROMS. 's-Gravenhage, ?, 1998. V 1998

Bok, M.J., 'Kunstenaars en opdrachtgevers'. [Recensie van:] Hendrix, H. & Stumpel, J. boekbespreking. Amsterdam, 1996. In: De zeventiende eeuw, 14. (1998) pp. 174. V 1998

Bok, M.J., 'Overledenen te Amersfoort tot 1811'. [Recensie van:] Putman, J.H.M. & Burgman-Feenstra, H.A. boekbespreking. Hollandsche Rading, 1997. In: De Nederlandsche leeuw, 115. (1998) pp. 69-70. V 1998

Bok, M.J., 'Pieter Isaacsz (1569-1625). Een Nederlandse schilder, kunsthandelaar en diplomaat aan het Deense Hof'. [Recensie van:] Roding, J. & Stompe, M. boekbespreking. Hilversum, 1997. In: De zeventiende eeuw, 14. (1998) pp. 170-171. V 1998

Bosman, A.F.W., [Recensie van:] Hardering, K. Die Abteikirche van Klosterrath. Baugeschichte und Bedeutung. In: Bulletin KNOB : tijdschrift van de Koninklijke Nederlandse Oudheidkundige Bond(1999) W 1999

Bosman, A.F.W., '-'. [Recensie van:] Oers, R. van Dutch Town Planning Overseas during VOC and WIC Rule (1600-1800). In: Bulletin KNOB : tijdschrift van de Koninklijke Nederlandse Oudheidkundige Bond, 101. (2002) nr. 5 pp. 154-155. V 2002

Bosman, A.F.W., ‘Architectuurgeschiedenis en bouwhistorie’. Zeist, studiemiddag 'Het effect van bouwhistorie'.Bouwhistorisch Platform, RDMZ Zeist (11-11-1998). L (11-11-1998)

Bosman, A.F.W., ‘Cento superbe colonne. Spolia in San Pietro in Vaticano, ca. 320 - ca. 1750’. Rome, Nederlands Instituut Rome (16-10-2000). L (16-10-2000)

Bosman, A.F.W., ‘De Akense Dom op cd-rom’. In: Madoc, 15 (2001) pp. 30-32. V 2001

Bosman, A.F.W., ‘De geschiedenis van de Nederlandse architectuurgeschiedenis: middeleeuwse bouwkunst’. In: Hecht, P. (red.) Kunstgeschiedenis in Nederland. Negen opstellen. Amsterdam, 1998. pp. 63-87. W 1998

Bosman, A.F.W., ‘Die architektonische Konzepte der ehemaligen Bischofskirche Saint-Lambert in Lüttich: Zitate der Vergangenheit’. Utrecht, Kirchen im Plural. Räumliche Gruppierung und Zusammenhang in liturgischen und historischen Sinne (15-10-1999). L (15-10-1999)

Bosman, A.F.W., ‘Het verleden als bepalende factor in de architectonische concepten van de kathedraal van Luik (elfde en twaalfde eeuw)’. In: Stuip, R.E.V. & Vellekoop, C. (red.) Omgang met het verleden. Hilversum, Verloren. pp. 111-132. W 2002

Bosman, A.F.W., ‘How to get rid of Romanesque and Gothic architecture?’. National Gallery, Londen, Thirtieth International Congress of the History of Art Time: Art History of the Millennium van Comité International d'Histoire de l'Art, Section 2: Periodization, Londen (7-9-2000). L (7-9-2000)

Bosman, A.F.W., ‘Nieuwe media en oude architectuur. Drie bisschopskerken op cd-rom gepresenteerd. Besprekingen van cd-roms over St. Pieter in Rome, Kathedraal van Keulen, Dom te Utrecht’. In: Bulletin KNOB : tijdschrift van de Koninklijke Nederlandse Oudheidkundige Bond, 100 (2001) pp. 83-85. V 2001

Bosman, A.F.W., ‘The Dilemma of Pope Julius II: how to preserve the Old St. Peter´s while building a New St. Peter´s’. In: Boschloo, A.W.A., Grasman, E. & Sman, G.J. van der (red.) 'Aux quattre vents'. A Festschrift for Bert W. Meijer. Florence, Centro Di, 2002. pp. 39-44. W 2002

Bosman, A.F.W., ‘Zur Baugestalt des Alten Domes in Köln und deren Nachtwirkung’. Halle, Symposium 'Ikonographie und Ikonologie Mittelalterlicher Architektur, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg (5-11-1998). L (5-11-1998)

Bosman, L. ‘[Recensie van:] J.R.M. Magdelijns e.a. (red.). Het kapittel van Lebuinus in Deventer. Nalatenschap van een immuniteit in bodem, bebouwing en beschrijving.’ In: Madoc. Tijdschrift over de middeleeuwen (1997) pp. 54-56. V 1997

Bosman, L. ‘Architectuur en sculptuur van de O.L. Vrouwekerk in Maastricht.’ Internationale workshop van onderzoeksgroep “Kunst und Region” van de Landelijke Onderzoeksschool Mediëvistiek. Maastricht. 7 juni 1997. L 1997

Bosman, L. ‘De geschiedenis van de bouwkunst.’ Symposium ‘De geschiedenis van de kunstgeschiedenis in Nederland.’ Vakgroep Kunstgeschiedenis, Universiteit Utrecht. Utrecht. 11 oktober 1997. L 1997

Bosman, L. ‘Nederlandse architectuur en stedebouw overzee.’ Jaardag Koninklijke Nederlandse Oudheidkundige Bond. Universiteit Utrecht. Utrecht. 25 januari 1997. L 1997

Bosman, L. ‘The Invention of a Notion: on the Historiography of the Churches of Bishop Bernold and the Cross of Churches in Utrecht.’ In: E. de Bivre (red.) Utrecht: Britain and the Continent. The British Archaeological Ass. Conf. Transactions. Leeds (1997) pp. 88-98. W 1997

Bosman, L. en J.G. Bosman van der Stoop. ‘Een portret van meester timmerman Jan van der Stoop door Wybrand Hendriks.’ In: Jaarboek van het centraal bureau voor genealogie. Den Haag (1997) pp. 237-248. W 1997

Bueren, G. van & Faries, M., ‘Care for the here and the hereafter: using infrared reflectography in the study of memorial paintings’. In: Veroughstraete, H., Schoute, R. van & Dubois, A. (red.) Colloque XII L'étude du dessin sous-jacent et de la technologie dans la peinture. La peinture dans les Pays-Bas au 16e siècle, partique d'atelier. Leuven, 1999. pp. 147-154. W 1999

Bueren, G. van & Meuwissen, D., ‘"Soo lange memorie van menschen kan gedencken". Het ontstaan en de functie van de portretreeks met de landcommandeurs van de Balije van Utrecht’. In: Virtus. Bulletin van de werkgroep adelsgeschiedenis, 5 (1998) pp. 59-73. W 1998

Bueren, G. van & Stumpel, J.F.H.J., Care for the Here and the Hereafter. [Organisatie] (2001) Utrecht. (10-5-2001 / 12-5-2001) O 2001

Bueren, G. van & Verbij-Schillings, J., ‘Een rijkgeschakeerde cultuur. De Hollandse kunstproductie in opdracht van hof, klooster en steden’. In: Nijs, T. de & Beukers, E. (red.) Geschiedenis van Holland tot 1572. Hilversum, Verloren, 2002. pp. 197-258. O 2002

Bueren, G. van & Wüstefeld, W.C.M., Leven na de dood. Gedenken in de late Middeleeuwen. Turnhout, Brepols, 1999. W 1999

Bueren, G. van, [Recensie van:] Ruyven-Zeman, Z. van Het geheim van Gouda. & Eck, X. van The works of Dirck and Wouter Crabeth, volume 2 in The stained-glass windows in the Sint Janskerk in Gouda. In: Simiolus, 29. (2002) pp. 202-207. W 2002

Bueren, G. van, [Recensie van:] Wallert, A. & Tauber, G. The holy Kinship. a Medieval Masterpiece. In: Newsletter / Historians of Netherlandish Art, 18. (2001) nr. 2 pp. 38-40. V 2001

Bueren, G. van, ‘Bij het verschijnen van de wetenschappelijke editie van de 'Nederlandse levens' van Karel van Mander’. In: Theoretische geschiedenis, 24 (1998) pp. 401-410. W 1998

Bueren, G. van, ‘Care for the here and hereafter: Memorial Pieces in the (Arch)Diocese of Utrecht’. Los Angeles, Workshops 'Between Time and Place' tijdens het congres van de College Art Association (10-2-1999). L (10-2-1999)

Bueren, G. van, ‘Care for the here and the hereafter: Memorial Pieces in the (Arch)Diocese of Utrecht’. University of Arizona, Tempe, Lezing voor Arizona Centre for Medieval and Renaissance Studies (9-2-1999). L (9-2-1999)



  1   2   3   4   5


De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina