Module beschrijving



Dovnload 26.05 Kb.
Datum18.08.2016
Grootte26.05 Kb.

SESSIE 3


Beschrijving voor leeftijdsgroep 8-11

TIJD IN ‘

MODULE BESCHRIJVING

PPT SLIDE

HANDBOEK SECTIE

10

Onderwijstechnologieën

17

SESSIE 3 ACHTERGROND

25

De AR game spelen

18

SESSIE 3 ACHTERGROND

DE AR GAME 8-11 SPELEN

GAME MARKERS

AR FORMULIER

AR ENQUÊTE


20

Een AR game creëren

19

SESSIE 3 ACHTERGROND

EEN AR GAME CREËREN



15

Discussie

20




5

Leraren perspectief op het lesplan

21

LESPLAN

15

Eerste opzet van het lesplan

22

LESPLAN

Sessie doelstelling

Presenteer de sessie doelstelling:



  • De doelstelling van deze sessie is om kennis van onderwijstechnologieën en Augmented Reality (AR) over te dragen en over hoe een Augmented Reality game te creëren en te spelen.

  • U [leraar] krijgt een inleiding op deze onderwerpen alsmede good practices om de relevatie van deze onderwerpen te begrijpen voor uw les geven, uw leerlingen en de online veiligheid van leerlingen.

Succes criteria:

  • De deelnemende leraren zijn in staat de effecten van onderwijstechnologieën en de Augmented Reality game te verklaren op drie niveaus: op hun les geven, hun leerlingen en op de online veiligheid van leerlingen.

Onderwijstechnologieën

Presenteer een inleiding op onderwijstechnologieën, gebaseerd op de sessie 3 achtergrond sectie. De belangrijkste elementen om te benadrukken zijn:



Onderwijstechnologie is "de studie en ethische praktijk van het faciliteren van leren en het verbeteren van prestaties door middel van het gebruik en beheer van toepasselijke technologische processen en hulpbronnen.”

Soorten vaardigheden

21ste eeuwse vaardigheden

Ondersteunende Web 2.0 instrumenten

Leervaardigheden


Critical Thinking

Creative Thinking

Collaborating

Communicating



  • Blogs

  • Wikis

  • Tagging en social bookmarking applicaties

  • Multimedia sharing

  • Samenwerking & Communicatie diensten

  • Aggregatie diensten

Geletterdheid vaardigheden


Informatie geletterdheid

Media geletterdheid

Technologie geletterdheid


  • Blogs

  • Wikis

  • Tagging en social bookmarking applicaties

  • Multimedia sharing

  • Samenwerking & Communicatie diensten

  • Office-achtige applicaties

  • Aggregatie diensten

Levensvaardigheden


Flexibiliteit

Initiatief

Sociale vaardigheden

Productiviteit

Leiderschap


  • Wikis

  • Tagging en social bookmarking applicaties

  • Multimedia sharing

  • Audio blogging and podcasting

  • Social netwerken

  • Samenwerking & Communicatie diensten

  • Aggregatie diensten

Effect tabel

Leg het effect uit van onderwijstechnologieën en de good practices op de leraar, hun leerlingen en online veiligheid van leerlingen.



Online veiligheid

Leraar

Leerling

Het kunnen praten met een volwassene over online ervaringen, is het meest effectieve instrument om online veiligheid te vergroten.

Minder tech angst van leraren, meer openheid voor onderwijstechnologie. Een diepere vertrouwensband met leerlingen.

Krijgt communicatie opties om te praten over nieuwe technologie en online ervaringen met leraren.

De AR game spelen

Presenteer een inleiding op Augmented Reality, gebaseerd op de de AR game 8-11 spelen sectie. De belangrijkste elementen om te benadrukken zijn:

Augmented Reality (AR) bestaat uit een real-time video stream die gegenereerd wordt door een camera waaraan digitale element en worden toegevoegd die verschijnen als reactie op een voorgedefiniëerde trigger.


  • AR zorgt voor belangstelling in onze omgeving of in onze identiteiten.

  • AR zorgt voor belangstelling in de emergence van online identiteiten als gevolg van het online delen van data.

Good practices

Presenteer de good practices:



  • Speel het spel met de gehele klas;

  • Laat een leerling het spel spelen;

  • Gebruik het spel als aanjager voor discussies;

  • Vraag leerlingen wie een mening heeft over de thema’s van een vraag;

  • Laat leerlingen de augmentaties interpreteren.

Toon de AR taak en de AR enquête.

Effect tabel

Leg het effect uit van de AR game en de good practices op de leraar, hun leerlingen en online veiligheid van leerlingen.



Online veiligheid

Leraar

Leerling

Veroorzaakt reflecties op het delen van data, online identiteiten en online veiligheid.

Is een moderator die peer-to-peer communicatie faciliteert.

Krijgt communicatie opties om met hun leeftijdsgenoten te praten over nieuwe technologie en online ervaringen met leraren.

Tijdelijk hoger engagement, hogere cincentratieniveaus en hoger niveau van vertrouwen.



Speel nu het spel over data delen en online identiteiten met de leraren. Lees de sectie de AR game 8-11 spelen over hoe u voor te bereiden, hoe het spel te spelen en hoe het spel te interpreteren.

  • URL: http://identifeye.ezzev.eu/.

Een AR game maken

Om een AR game te creëren, dient u de volgende stappen uit te voeren:



  • Bepaal een thema;

  • Maak vragen;

  • Maak antwoord opties;

  • Maak augmentaties per antwoord optie;

  • Maak teksten en geluiden (optioneel);

  • Maak statische blokken en pagina’s;

  • Vertaal (optioneel);

  • Maak een lesplan.

Leraar perspectief op het lesplan

Het is nu tijd dat leraren hun lesplan gaan voorbereiden. Deel de lesplan template uit en al de good practices behalve de onderwijstechnologie good practices. Leg uit dat de leraren nu enkele beslissingen moeten nemen met betrekking tot de lesplan template die zij zo gaan invullen:



  • Betreft het lesplan een les binnen of buiten het curriculum?

  • Welke uitdaging of kans wordt aangesproken?

Als zij hun beslissingen genomen hebben, dienen zij van alle vier de niveaus tenminste een good practice per niveau te kiezen:

    • Niveau een: Identiteitslabels & leertypes;

    • Niveau twee: Interactieve didactiek;

    • Niveau drie: Profilactiek;

    • Niveau vier: De Augmented Reality game spelen of een nieuwe AR game maken; optioneel, als de angst van de leraar te groot lijkt, kan de leraat ervoor kiezen een andere onderwijs technologie good practice te implementeren.

Eerste opzet van het lesplan

Leraren vullen nu hun lesplan template individueel en in stilte in.



Zij dienen de pauze tussen de derde en de vierde sessie te gebruiken om te reflecteren op de eerste lesplan opzet die zij hebben gemaakt.



De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina