Persbericht 15/16 maart 2013 Westlanders steken de handen uit de mouwen tijdens nl doet 2013

Datum22.07.2016

15/16 maart 2013
Westlanders steken de handen uit de mouwen tijdens NL DOET 2013
Tijdens de landelijke vrijwilligersactie NL Doet afgelopen weekend, staken heel wat Nederlanders vrijwillig de handen uit de mouwen. Ook in Westland kwamen vrijdag en zaterdag veel mensen in actie.
Op basisschool ‘de Kameleon’ in ’s-Gravenzande knapten leerlingen van groep 8 en vrijwilligers het schoolplein op. ´De leerlingen helpen mee met vegen, snoeien en onkruid weghalen´, vertelt José Schellevis, conciërge van de school. ´Op een later moment gaan we hier hortensia´s poten en een moestuin maken, daar hebben we ook vrijwilligers voor nodig´.

De kinderen waren enthousiast bezig en zelfs de kleuters die buiten kwamen spelen hielpen een handje mee.

In verzorgingshuis ‘de Sonnevanck’ schilderden vrijwilligers de muren. Er waren mensen uit de buurt aan de slag, familieleden maar ook mensen die spontaan binnen kwamen lopen. Activiteitenbegeleidster Angelique van Leeuwen was dolblij met alle vrijwilligers. ‘De gangen zien er weer fris uit en de bewoners vinden het gezellig om de mensen aan het werk te zien’, aldus Angelique.
Bewoners van ´s Heeren Loo, locatie Het Westerhonk konden genieten van een High Tea, verzorgd door VVD Westland . De Lionsclub hielp Vitis Welzijn mee met het opknappen van de tuin in wijkcentrum De Hunselaer. Leerlingen maatschappelijke stage hielpen bij het opknappen van de ruimte in WPC Nederland 3 en de medewerkers van Vitis Welzijn kwamen zaterdag in actie op ´s Heeren Loo Het Westerhonk en verzorgden een brunch voor alle woningen.
Algemene cijfers

In Westland waren 40 klussen aangemeld, 2 zijn er niet door gegaan vanwege het weer. Bijna 350 mensen zetten zich als vrijwilliger in bij één van deze klussen. In Hoek van Holland waren 7 klussen, waarvoor ruim 60 mensen zich hebben ingezet.

Wilt u ook vrijwilliger worden? Kijk dan op www.vitiswelzijn.nl en zoek een leuke klus op in de vacaturebank. Liever een persoonlijk gesprek? Neem dan contact op met Vitis Vrijwillige Inzet via 0174-281290 of vrijwillige-inzet@vitiswelzijn.nl

s.d.backer Pagina 22-7-2016