Persbericht cbi presenteert 33 nieuwkomers in Europa tijdens Ambiente 2010

Datum17.08.2016
CBI presenteert 33 nieuwkomers in Europa tijdens Ambiente 2010

Nieuwe expertise en diversiteit op de markten van Europa

Met gepaste trots presenteert het CBI 33 bedrijven uit vijftien ontwikkelingslanden tijdens Ambiente 2010, de belangrijkste beurs ter wereld voor 'dining, giving & living'. Het CBI fungeert in maar liefst drie paviljoens als gastheer van een groter aantal leveranciers dan ooit tevoren (hal 10.1, stand C71, C87 en A91). Ambiente 2010 vindt plaats van 12 - 16 februari 2010 in de Frankfurt Messe. Kom ook naar de welkomstreceptie van het CBI op 12 februari vanaf 16.00.
Diversiteit, glamour, mysterie. Er zijn talloze woorden om de soorten woontextiel en –decoraties, accessoires en geschenken te beschrijven die worden gezocht voor de Europese markten van morgen. Maar er is maar één woord om het aanvaardbare serviceniveau bij de levering van die producten te beschrijven: betrouwbaarheid. De 33 bedrijven die het CBI tijdens Ambiente 2010 presenteert, zullen de detailhandel ongetwijfeld aangenaam verrassen met hun gevarieerde selectie producten, afkomstig uit alle delen van de wereld. Elk bedrijf is zorgvuldig gecontroleerd op kwaliteit, consistentie en betrouwbaarheid. Alle leveranciers hebben een streng export coaching programma van het CBI afgerond. Bovendien hebben ze hun organisatie en producten aangepast aan de eisen van de Europese markt, waardoor het risico voor Europese partners sterk wordt verkleind. Een perfecte balans.
Dit is de grootste groep leveranciers die het CBI ooit op de Ambiente-beurs introduceerde, dus ook de expositieruimte is aangepast om alle producten te kunnen laten zien. Het CBI profiteert graag van de nieuwe look en organisatie van Ambiente 2010 en beschikt dan ook over 350 m² vloerruimte in drie vergrote paviljoens (hal 10.1, stand C71, C87 en A91).
In totaal presenteert het CBI 33 bedrijven uit India, Sri Lanka, Colombia, Vietnam, Kenia, Ecuador, Oeganda, Tanzania, Ghana, de Filippijnen, Indonesië, Ethiopië en Bangladesh. Deze nieuwkomers op de Europese markt willen niets liever dan partnerrelaties voor de lange termijn aangaan op Ambiente 2010.
Om de nieuwe, grotere expositie goed te beginnen, nodigt het CBI bezoekers graag uit voor een welkomstreceptie op 12 februari van 16.00 tot 18.00 in het CBI-paviljoen in hal 10.1, stand C71, C87 en A91. Daar kunt u zowel de gekwalificeerde importeurs als ervaren CBI-deskundigen in een ontspannen sfeer ontmoeten. In de afgelopen 35 jaar hebben duizenden exporteurs hun weg naar Europa gevonden via de uitgebreide CBI-programma's voor beheer, kwaliteit en betrouwbaarheid van exportactiviteiten en de noodzakelijke vereisten om te slagen op de Europese markt.

Wat is het CBI?

Het Centre for the Promotion of Imports from developing countries (Centrum tot Bevordering van de Import uit ontwikkelingslanden; CBI) is een instelling van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Sinds 1971 levert het CBI een bijdrage aan een rechtvaardige economische ontwikkeling van geselecteerde ontwikkelingslanden door kleine en middelgrote exporteurs en organisaties voor bedrijfsondersteuning hulp te bieden op het gebied van exportmarketing en –management, met het doel de export naar Europa te bevorderen. Ga voor meer informatie naar onze website www.cbi.eu.
Opmerking voor de redacteur:

Voor vragen over het CBI of de bedrijven die in deze aankondiging worden genoemd, kunt u contact opnemen met: Carmen Kerkhof, tel: +31 (0)10 201 34 64, e-mail: ckerkhof@cbi.eu.