Persbericht Hoofddorp, 2 augustus 2012 Autodesk Inventor Fusion voor Mac beschikbaar in de App Store

Datum28.08.2016
Hoofddorp, 2 augustus 2012
Autodesk Inventor Fusion voor Mac beschikbaar in de App Store

3D-modelleersoftware nu beschikbaar voor OS X Mountain Lion
Autodesk Inc, een toonaangevend leverancier van 3D-ontwerp-, engineering- en entertainmentsoftware, heeft aangekondigd dat de 3D-modelleersoftware Autodesk Inventor Fusion nu beschikbaar is in de Mac App Store. Mede dankzij de nieuwe mogelijkheden die OS X Mountain Lion biedt, verhoogt Autodesk Inventor Fusion voor Mac de productiviteit en verandert het de manier waarop designers ontwerpen delen en feedback ontvangen via zowel face-to-face meetings als social communities.
Autodesk Inventor Fusion stelt ontwerpers – van hobbyisten tot professionals – in staat complexe modellen en vormen te analyseren en snel en moeiteloos aanpassingen in het ontwerp door te voeren. Met de intuïtieve en directe manipulatietools kunnen ze 3D-modellen van vrijwel elk CAD-bestandsformaat openen en bewerken en kunnen ze deze toevoegen aan nieuwe of bestaande ontwerpen.
“De direct modeling-technologie van Autodesk tilt het gebruiksgemak van 3D CAD design naar een hoger plan”, vertelt Robert “Buzz” Kross, senior vice president, Design, Lifecycle and Simulation bij Autodesk. “We zijn verheugd dat we met Autodesk Inventor Fusion ook gebruikers van OS X Mountain Lion van Apple deze innovatie kunnen bieden.”
Autodesk Inventor Fusion omvat de volgende functionaliteiten:

• 2D-schetsen – begin het ontwerp met behulp van eenvoudige tools voor 2D-schetsen en controleer schetsen met afmetingen. Gebruikers kunnen snel verschillende vormen genereren met 2D-layouts

• Direct modeling – gebruikers kunnen eenvoudiger aan modellen duwen en trekken en deze bewerken. Dankzij direct modeling kan de gebruiker zich richten op het ontwerp in plaats van complexe modeling commands en dialoogvensters. Autodesk Inventor Fusion is een history-free 3D-ontwerptool

• Assembly design – waarheidsgetrouwe assemblages maken het positioneren en verschuiven van een ontwerp snel en voorspelbaar. Het ontwerpen in context biedt gebruikers de informatie die nodig is om betere ontwerpbeslissingen te maken. Een flexibele assemblagestructuur zorgt ervoor dat op ieder moment veranderingen aangebracht kunnen worden

• Realtime visualisatie – indrukwekkende 3D- en realtime navigatie maken het eenvoudiger ontwerpen te creëren en presenteren

• Cloud storage – maakt het mogelijk ontwerpen op te slaan en te delen met behulp van Autodesk 360. Gebruikers kunnen hun ontwerpen overal bekijken met Autodesk Viewers voor iOS of browsers die WebGL ondersteunen.

De Autodesk Inventor Fusion-technologie voor Mac maakt gebruik van de nieuwe mogelijkheden in Mountain Lion, waaronder:

• Notification Center – Autodesk Inventor Fusion voor Mac werkt met Autodesk 360 cloud services en het Notification Center van Mountain Lion. Hierdoor ontvangen gebruikers meldingen wanneer bestanden zijn bewerkt of geüpdatet

• Delen – gebruikers kunnen eenvoudiger communiceren met collega’s, klanten en vrienden en hun ontwerp demonstreren of feedback vragen via iMessage, email en Twitter middels de ‘share’-knop in Mountain Lion

• AirPlay Mirroring – gebruikers kunnen tijdens vergaderingen hun ontwerpen delen op groot scherm met AirPlay Mirroring in Mountain Lion.

De software is volledig interoperabel met AutoCAD en Autodesk Inventor-software en een groot aantal andere CAD-producten van Autodesk en derden.

Autodesk heeft een Wiki Help Site ontwikkeld voor Autodesk Inventor Fusion voor Mac om gebruikers te helpen effectiever samen te werken en problemen snel op te lossen. Gebruikers kunnen Help-informatie toevoegen of bewerken en video’s, best practices, tips en tutorials met elkaar delen.
Autodesk Inventor Fusion voor Mac is in het Engels als gratis download beschikbaar in de Mac App Store. Meer informatie en de mogelijkheid tot downloaden zijn te vinden in de Mac App Store.
--------------------------

Noot voor de pers

Voor meer informatie over Autodesk kunt u contact opnemen met Serge Beckers, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

Indien u persberichten over Autodesk op een ander adres wenst te ontvangen of niet meer wenst te ontvangen, dan kunt u dat via een antwoord op deze mail aangeven.
Over Autodesk

Autodesk, Inc. is marktleider in 3D-ontwerpsoftware voor de werktuigbouwkundige, de bouwkundige en de entertainment-industrie. Klanten in de sectoren architectuur, werktuigbouw, bouw, constructie en media en entertainment – waaronder de 15 laatste Academy Award®-winnaars voor de beste visuele effecten – gebruiken de software van Autodesk voor het ontwerpen, visualiseren en simuleren van hun ideeën. Sinds de introductie van AutoCAD in 1982 beschikt Autodesk over het breedste portfolio van geavanceerde oplossingen voor klanten wereldwijd. Meer informatie is te vinden op @Autodesk of www.autodesk.nl
Autodesk, AutoCAD, Autodesk Inventor en Inventor zijn geregistreerde handelsmerken van Autodesk, Inc., in de Verenigde Staten en/of andere landen. Academy Award is een geregistreerd handelsmerk van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Alle andere merknamen, productnamen en handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars. Autodesk behoudt zich het recht voor om het productaanbod en specificaties op ieder moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen en is niet aansprakelijk voor eventuele zet- of drukfouten in dit document.