Persbericht Hornbach wint Klacht nl Award 2014 Bouwmarkt uitgeroepen tot meest klantvriendelijke online

Datum24.07.2016

Hornbach wint Klacht.nl Award 2014

Bouwmarkt uitgeroepen tot meest klantvriendelijke online

Nieuwegein, 10 december 2014 – In 2014 heeft Hornbach élke klacht opgelost die via Klacht.nl is gemeld. Met dit oplospercentage van 100% heeft deze onderneming de Klacht.nl Award 2014 gewonnen in de categorie ‘Bouwmarkten’.

Met deze titel toont Hornbach aan in haar sector voorop te lopen als het gaat om onlineklantenservice. Voor de doe-het-zelfketen komt deze award niet uit de lucht vallen. Eerder dit jaar verkozen Nederlandse consumenten Hornbach voor de negen keer tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ én voor de vierde keer tot meest gewaardeerde bouwmarkt van Nederland (onderzoek GfK).

Elke klacht één teveel

Klacht.nl geeft organisaties de kans zich te onderscheiden op het gebied van service. Volgens de mensen achter dit onlineconsumentenplatform schuilt de kracht van het concept vooral in het feit dat bedrijven de consumenten persoonlijk kunnen benaderen én dat een onopgeloste klacht voor altijd online blijft staan. “Natuurlijk is iedere klacht er één teveel”, relativeert Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, deze prijs. “Alle klachten die wij ontvangen, nemen wij serieus. Of deze nu online of via de vestigingen komen. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat Hornbach helemaal niet meer terugkomt op Klacht.nl!”

Over de Klacht.nl Awards
De Klacht.nl Awards worden uitgereikt aan bedrijven die het meest actief waren in het oplossen van consumentenklachten op de website Klacht.nl. In 2014 werden er op dit onlineplatform bijna 100.000 klachten gemeld, waarvan een derde wordt opgelost. Hier gemelde klachten zijn in één oogopslag vindbaar in Google én traceerbaar op Twitter en Facebook, wat veel bedrijven aanspoort tot actie. Bij het toekennen van de awards worden de bedrijven beoordeeld op hun oplospercentage, de verhouding tussen het aantal gemelde klachten en het aantal opgeloste klachten.
Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 137 jaar en meer dan 16.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zeventien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2014 voor de negende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GFK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Einde persbericht
line 5

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Hornbach, Michel van Slingerland, 030 – 266 98 98, michel.vanslingerland@hornbach.com.

Beeldmateriaal kunt u opvragen bij Ilse Spiekerman, Van Hulzen Public Relations, 071 – 560 20 60,
e-mail ilse.spiekerman@hulzen.nl. Graag verwijzen wij u ook naar de perspagina van Hornbach: www.perspagina.nl/hornbach.

Hornbach bouwmarkt (Nederland) BV

3430 BB Nieuwegein