Persbericht Leusden, 21 november 2013 Mentelity Foundation wint ‘X-factor’ voor goede doelen

Datum21.08.2016

Leusden, 21 november 2013
Mentelity Foundation wint ‘X-factor’ voor goede doelen
Negen goede doelen streden afgelopen maandag in een ‘X –Factor’-achtige setting op het podium van het AFAS Da Vinci Theater om de hoofdprijs van de allereerste AFAS MVO Challenge. De MVO Challenge is een nieuw initiatief van AFAS Software om goede doelen en projecten te ondersteunen die buiten de normale sponsorkaders vallen. Mentelity Foundation werd door de jury unaniem uitgeroepen tot winnaar en sleepte daarmee €30.000 in de wacht.
AFAS Software organiseerde de MVO Challenge dit jaar voor de eerste keer. Truus Koppelaar, Directeur Marketing en Communicatie, legt uit waarom: “We steunen veel goede doelen, maar om in aanmerking te komen voor sponsoring moeten organisaties aan een aantal voorwaarden voldoen. Dat kunnen lang niet alle projecten en initiatieven. Vandaar dat wij mooie en resultaatgerichte goede doelen een tweede kans willen bieden. We zijn zeer tevreden en kijken met een heel goed gevoel terug. De MVO Challenge krijgt volgend jaar zeker een vervolg.”
Hoogstandjes

Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software en juryvoorzitter van de MVO Challenge, was onder de indruk van de inzet van de deelnemers: “Iedereen heeft z’n uiterste best gedaan om goed voor de dag te komen. We hebben van alles voorbij zien komen: muzikale hoogstandjes, ontroerende verhalen, een spectaculair dansoptreden en veel inspirerende presentaties. Het was onmogelijk om een keuze te maken. De verschillen waren minimaal. Vandaar dat we besloten hebben om deze eerste keer niemand met lege handen naar huis te sturen en elk doel een zetje in de rug te geven.”
Unaniem

De jury was echter unaniem in haar oordeel over het inspirerende optreden van Mentelity Foundation. Oprichtster Bibian Mentel kan zelf maar nauwelijks bevatten dat ze de eerste prijs in de wacht heeft gesleept: “Er waren verschillende goede doelen aanwezig en het niveau lag zeer hoog. Ik had echt niet verwacht dat ik zou winnen. We kunnen dit bedrag natuurlijk heel goed gebruiken en gaan dan ook hard aan de slag om mensen in beweging te krijgen.” De stichting heeft als doel om kinderen en jong volwassenen met een lichamelijke beperking aan het sporten te krijgen. Naast Mentelity Foundation waren er drie andere ‘hoofdprijzen’ voor theatergroep Playback, Fonds Gehandicaptensport en Stichting Vier het Leven.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Truus Koppelaar, directeur Marketing & Communicatie van AFAS Software via 06-51849790 of t.koppelaar@afas.nl of met Peter Drent van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of peter.drent@wisse-worldcom.nl.

Indien u persberichten over AFAS Software op een ander adres wenst te ontvangen of niet meer wenst te ontvangen, dan kunt u dat via een reply op deze mail aangeven.
Over AFAS Software

Het Nederlandse familiebedrijf AFAS Software ontwikkelt softwareproducten voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt op een maatschappelijk verantwoorde manier waarbij klanten, medewerkers en milieu centraal staan. AFAS Software (www.afas.nl) automatiseert bedrijven en organisaties uit alle branches met complete en moderne (online)bedrijfssoftware.  Consumenten krijgen met het online huishoudboekje AFAS Personal (www.afaspersonal.nl) inzicht in hun persoonlijke geldzaken en daardoor grip op hun uitgavepatroon. AFAS is hoofdsponsor van voetbalclub AZ, de AFAS Tennis Classics en het AFAS Circustheater in Den Haag.