Persbericht Leusden, 30 mei 2013 afas personal zet in op preventie loonbeslag met loonstrookintegratie

Datum19.08.2016
Leusden, 30 mei 2013
AFAS Personal zet in op preventie loonbeslag met loonstrookintegratie

Gebruikers ontvangen loonstrook maandelijks automatisch in persoonlijke omgeving
Vanaf vandaag kunnen gebruikers van het gratis online huishoudboekje AFAS Personal de loonstrook ontvangen in hun persoonlijke account, als hun werkgever gebruikmaakt van de salarissoftware van AFAS. Met de loonstrookintegratie maakt AFAS Personal het nog eenvoudiger inzicht in geldzaken te krijgen en te houden. Hiermee wil AFAS Personal financiële zelfredzaamheid stimuleren en het aantal loonbeslagen terugdringen.
Op dit moment ontvangen 1,5 miljoen mensen elke maand hun loonstrook via de salarissoftware van AFAS. Voor deze groep mensen introduceert AFAS een loonstrookintegratie tussen de zakelijke HRM/Payroll-software en het persoonlijke huishoudboekje AFAS Personal. Eerder deze maand introduceerde AFAS Software al een sterk vereenvoudigde versie van de traditionele loonstrook, de salariswijzer. Deze loonstrook ‘nieuwe stijl’ voldoet aan alle wettelijke eisen die gesteld worden aan een loonstrook, maar toont salarisgegevens op een compleet nieuwe manier. Reden voor de ontwikkeling van de salariswijzer is het feit dat de traditionele loonstrook voor 50% van de werkende mensen in Nederland veel onduidelijkheden bevat.
In het huishoudboekje AFAS Personal worden de belangrijkste onderdelen van de loonstrook in een aparte weergave opgesomd, worden posten zoals ‘opgenomen vakantiedagen’ opgeteld en zijn loonstroken uit het verleden te raadplegen. Daarnaast is het ook mogelijk de originele loonstrook als pdf-bestand te downloaden. De loonstroken blijven voor de werknemer altijd beschikbaar, ook na beëindiging van het dienstverband. Voor werknemers is het de eerste keer dat alle loonstroken in de persoonlijke omgeving staan en niet in een domein dat door de werkgever beheerd wordt. Dit wordt, met het oog op financiële zelfredzaamheid van de consument, steeds belangrijker.
Ook voor werkgevers biedt deze nieuwe manier van loonstrookverstrekking veel voordelen. “Door de loonstrook digitaal in het persoonlijke account van de medewerker te plaatsen, voorkom je dat deze nogmaals verstrekt moet worden wanneer medewerkers de loonstrook of jaaropgave kwijt zijn. De salariswijzer voorkomt vragen over de loonstrook, omdat de informatie duidelijker gepresenteerd wordt. Hierdoor nemen de administratieve lasten voor de HR-afdeling af”, vertelt Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software. “Daarnaast zien we een enorme stijging van loonbeslagen bij onze klanten. Dit zorgt voor verzuim, minder productiviteit en kans op fraude. Door de werknemers beter overzicht te bieden in hun inkomsten, ondersteunen we ook onze zakelijke klanten bij deze problematiek. Het verstrekken van een overzichtelijke loonstrook vormt zo de start van grip op inkomsten en uitgaven. De loonstrookintegratie biedt werkgevers een unieke kans om invulling te geven aan de term ‘goed werkgeverschap’ en wordt daarom door AFAS zonder extra kosten aan klanten aangeboden.”
Meer informatie over de loonstrookintegratie is te vinden op www.afaspersonal.nl/salariswijzer.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie en/of het aanvragen van interviews met een woordvoerder van AFAS Personal kunt u contact opnemen met Peter Drent van Wisse Kommunikatie via 06-14534192 of peter.drent@wisse-worldcom.nl. Ook kunt u contact opnemen met Rik ten Wolde, marketingmanager bij AFAS Personal via 06-42129841 of rik@afas.nl.
Indien u persberichten over AFAS Personal op een ander adres wenst te ontvangen of niet meer wenst te ontvangen, dan kunt u dat via een reply op deze mail aangeven.
Over AFAS Personal

AFAS Personal werd in maart 2009 als Yunoo gelanceerd en is uitgegroeid tot het grootste online huishoudboekje van Nederland met meer dan 400.000 geregistreerde gebruikers. Met AFAS Personal kunnen gebruikers inzicht in geldzaken krijgen, makkelijk budgetteren en al hun contracten beheren. Voor de uitgebreide versie van het huishoudboekje heeft AFAS Personal een partnership met het Nibud. Meer informatie over AFAS Personal is te vinden op http://www.afaspersonal.nl.