Persbericht Publicatiedatum: 09. 09. 2015 contactpersoon

Marc de Haan

Director Valtra

m.de.haan@mechangroep.nl

Uitbreiding T-serie met lancering van HiTech-modellen en nieuwe productkenmerken
De vierde generatie van de T-serie is nu verder uitgebreid met nieuwe productkenmerken en de lancering van HiTech-modellen, die leverbaar zijn voor alle vermogensklassen. De T-serie is nu beschikbaar met een scala aan transmissies: HiTech, Active, Versu en Direct.
De HiTech-modellen zijn uitgerust met een vijftraps Powershift transmissie en wijken af van de Active-modellen als het om de hydrauliek gaat. Zo hebben de HiTech-modellen een tandwielpomp met een opbrengst van 73 of 90 liter per minuut én mechanisch aangestuurde hydrauliekblokken. De Active-modellen zijn voorzien van load-sensing hydrauliek met een opbrengst van maximaal 200 liter per minuut.
HiTech trekkers van de T-serie zijn basismodellen die garant staan voor een gebruiksvriendelijk en bedrijfszeker alternatief voor taken die niet een al te grote hydraulische output vragen.
Nieuwe alternatieven voor de cabine
Met de uitgebreide T-serie zijn er nu ook nieuwe alternatieven voor de cabine. De nieuwe SkyView-cabine is gebaseerd op de vierde generatie en heeft bijna zeven vierkante meter glas. Een metalen rail beschermt de dakranden tegen takken en dient tevens als montagerail om bijvoorbeeld extra verlichting te installeren. Een ruitenwisser houdt de dakruit onder alle omstandigheden schoon en smalle spatborden maken het manoeuvreren in de bosbouw gemakkelijker. Verder is een stalen brandstoftank leverbaar voor bosbouwwerkzaamheden.
Andere opties zijn bijvoorbeeld een cabine met twee deuren, elektrisch verstelbare spiegels en een verwarmde voorruit. Tevens is bijverwarming voor streng winterweer leverbaar. Deze kan via een mobieltje op afstand worden bediend.
De HiTech-modellen van de T-serie zijn stuk voor stuk uitgerust met dezelfde revolutionaire powershift-transmissie als de modellen Active en Versu, welke kan worden gebruikt met het comfort van een traploze transmissie. De HiTech-modellen zijn standaard uitgerust met hill-hold, AutoTraction en hydraulische assistentie. De modellen staan garant voor optimaal gebruiksgemak, productiviteit en efficiency bij veeleisende taken.
De HiTech-modellen zijn verder voorzien van de gepatenteerde hydraulische assistentie van Valtra. Valtra is de enige trekkerfabrikant ter wereld die ook op trekkers met powershift-transmissies een hydraulische assistentievoorziening levert. De hydrauliek assistentie verhoogt het motortoerental als er veel hydraulische kracht wordt gevraagd, zoals bij het werken met een frontlader.
De HiTech-modellen van de nieuwe T-serie - van T144 tot en met T234 - omvatten alle vermogensklassen.
HiTech-modellen T-serie:

Model

Standaard

Boost

Koppel Nm

PK

kW

PK

kW

Normaal

Boost

T144H

T154H

T174He

T194H

T214H

T234H

Valtra

Valtra Inc. ontwikkelt, produceert, verkoopt en onderhoudt Valtra-trekkers. Valtra is de toonaangevende trekkerfabrikant in de Noordse landen en het op één na meest populaire trekkermerk in Latijns-Amerika. De totale productie in Finland en Brazilië bedroeg verleden jaar 24.000 trekkers. Valtra is wereldwijd een van de belangrijkste merken van AGCO Corporation.

www.valtra.com

Over AGCO

AGCO (NYSE: AGCO) is wereldwijd toonaangevend in het ontwerpen, produceren en distribueren van landbouwmachines. AGCO ondersteunt de productiviteit van de landbouwsector door middel van een complete lijn trekkers, maaidorsers, ruwvoederwinningsmachines, veldspuiten, bosbouwmachines, systemen voor graanopslag en eiwitproductie, zaai- en grondbewerkingsmachines alsmede reserveonderdelen. De producten van AGCO worden verkocht via de vijf belangrijkste productmerken - Challenger®, Fendt®, GSI®, Massey Ferguson® en Valtra® - en worden wereldwijd gedistribueerd via een netwerk van circa 3.100 onafhankelijke dealers en distributeurs in meer dan 140 landen. Het hoofdkantoor van AGCO, opgericht in 1990, is gevestigd in Duluth, GA, VS. In 2014 bedroegen de nettoverkopen van AGCO 9,7 miljard $. Ga voor meer informatie naar http://www.AGCOcorp.com. Volg ons op Twitter voor bedrijfsnieuws, informatie en evenementen: @AGCOCorp. Gebruik voor financieel nieuws de hashtag #AGCOIR op Twitter.

AGCO: Een kwart eeuw in beeld, al eeuwen ervaring

Valtra Inc.

Valmetinkatu 2, FIN- 44200 Suolahti, Finland

Telefoon: +358 2045 501 Fax: +358 204 55 0533 www.valtra.com

Valtra is een mondiaal merk van AGCO.