Red de meisjes van india



Dovnload 10.73 Kb.
Datum24.08.2016
Grootte10.73 Kb.

RED DE MEISJES VAN INDIA

De moeder had al twee meisjes. Ze was nu weer in verwachting en het bleek bij het laten maken van de echo dat het weer een meisje zou worden. De man en de familie en vooral de schoonmoeder drongen er op aan dat ze het kindje zou laten aborteren. Meer meisjes kon niet. De moeder stelde het steeds weer uit. Het werd voor haar heel moeilijk. Ze wilde het kindje houden. Het werd een gevecht op leven en dood. Ze werd gemeden. Ze werd geslagen. Maar toch werd het meisje geboren. Veel te vroeg kwam het ter wereld. De familie probeerde het kindje te doden. Ze stoppen dan zaadjes in het mondje, zodat de baby stikt. Of ze smeren giftige sappen van een plant op de tepels van de moeder of ze geven een giftige drank, zodat het kindje sterft. De moeder wist hoe moeilijk ze het had. Ze wist ook dat weer een meisje, later problemen zou geven, want als een meisjes trouwt moet zij een grote bruidschat meenemen. Een meisje is niets waard. Een vader zonder een zoon is een mislukking. En zo gaan miljoenen meisjes de dood in door abortus of ze worden weggegooid. En zij die blijven leven hebben ook een leven vol discriminatie. De man telt en niet het meisje of de vrouw. Je mag met een meisje en een vrouw doen wat je wilt. Een leven lang. Als je het allemaal hoort, kun je het bijna niet geloven. Als je het de jeugdpastor Peter uit India hoort vertellen, krimpt je hart ineen.



DISCRIMINATIE EN DODEN VAN MEISJES

Het kindje is nu drie maanden oud en nog steeds in leven. De moeder moet het constant beschermen, want de schoonmoeder is nog steeds woedend dat het kind nog leeft. De schoonmoeder heeft het voor het zeggen in de familie. Als een meisje trouwt dan trouwt zij in de familie van de man. De schoonmoeder is de baas, ook over de kinderen van haar zoons. Op een dag gaat de jonge moeder naar het dorp om iets te halen. Ze laat het kindje bij haar andere iets grotere zussen. Ze komt ook zo weer terug. Het is alsof de schoonmoeder er op heeft zitten loeren. Ze komt naar het kindje toe en stopt zaadjes in haar keeltje. Het kindje begint vreselijk te huilen en met haar hoofdje te schudden. Haar zusje neemt het kindje mee en rent naar het dorp om de moeder te zoeken. Als ze bij de moeder komt, grijpt de moeder het. Ze ziet het gevaar. Het kindje begint al verstikkingsverschijnselen te vertonen. Ze steekt haar vingers zo ver mogelijk in het keeltje en het lukt haar om de zaadjes die al achter in het keeltje zitten, eruit te halen. Langzaam kan het kindje weer ademen. Haar keeltje is wel beschadigd maar ze brengt er het leven van af. De moeder komt terug. De schoonmoeder is woedend en ook de vader is boos. De jonge moeder zal het blijvend heel moeilijk krijgen.



VROUWEN HUN LEVEN GEDISCRIMINEERD

Want vluchten kan ze ook niet. Ze kan niet terug naar haar ouders, want dat is de grootste schande. En misschien geven haar ouders haar schoonouders ook wel gelijk. En als je terugkeert naar je ouders dan word je eigenlijk verstoten. Dan ben je helemaal niets meer waard. Dan ben je eigenlijk de prooi van de mannen die een verstotene zonder meer mogen aanranden en gebruiken. Je bent een paria van de samenleving. En hoe moet je aan geld komen om in leven te blijven. Je kunt geen kant op dan om binnen de familie van de schoonouders te blijven en de ondergeschikte slaafse positie en in het gezin en in de familie te accepteren. Je bent niets waard, het wordt ook nooit iets, je bent een voetveeg van de man en de familie. Zo ben je geboren en zo zul je sterven. En als je ook nog geen zoon krijgt, dan ben je nog minder dan iemand, die al niets waard was.



DE WAARDIGHEID VAN DE VROUW IN HET GEDING

Jeugdpastor Peter uit India pleit voor het bevorderen van de waardigheid van de vrouw. De vrouw zelf is door deze eeuwenoude gewoonten ook zo afgestompt dat ze niet eens de gedachte heeft dat er iets zou kunnen veranderen. Wie zou er iets aan kunnen doen? Je zit in het systeem en je blijft in het systeem. Alles is aan alle kanten dichtgetimmerd.

En er is nauwelijks iemand, die denkt dat het anders zou kunnen of moeten. Ook in de kerk is het nog vaak zo dat een vrouw een ondergeschikte positie heeft. Daar is iedereen het mee eens. En als je, zoals als Peter doet, een pleidooi houdt voor de waardigheid van het meisje en de vrouw, dan denken de anderen al heel gauw dat je er kennelijk een bedoeling mee hebt om misschien een verhouding met het meisje aan te gaan. Want waarom zou je je anders inzetten voor het meisje? Het is allemaal heel moeilijk. Heel veel dominees in India weten wel van het probleem maar zien niet dat ze zich hiertegen met kracht moeten verzetten. Het is geen onderwerp in de kerk in India en de evangelisatie, terwijl het toch een pastorale nood is die elk gezin en elke familie treft.

VLOEK OVER INDIA: DISCRIMINATIE VAN “CONCEPTIE TOT HET GRAF”

De discriminatie van het meisje, van conceptie tot het graf, is een vloek die op heel het land India ligt, waar meer dan een miljard mensen wonen. Wat heeft de boze een enorm krachtige positie. Daar waar het gaat om de schoonheid van de schepping, waarin man en vrouw naar Gods beeld geschapen zijn, wordt die schoonheid al meteen in de kiem gesmoord als het om een meisje gaat. De man zou zich toch zou moeten ontfermen over de vrouw zoals Christus zich ontfermt over de gemeente. Het is een demonische aanval op de God van het leven. Het is een vloek die over deze volkeren ligt. We moeten schuldbelijdend en ons verootmoedigend door het land trekken. Dat kan niet met een briefje en een gebedje en een actietje. Dat vraagt diepgaande strategie voor het leven. Dat vraagt een enorm geloof, dat bergen kan verzetten. Dat vraagt vasten en bidden. Dat vraagt aanlopen van de HERE God. O God, help ons, vergeef ons.



NU U HET WEET BENT U OOK VERANTWOORDELIJK

Wij wisten dit niet. Het is ver van ons bed. We zien de armoede en het lijden, maar we weten niet wat er achter zit. Het is verschrikkelijk. Maar als je het weet, dan kun je niet anders dan te helpen. Dan ga je aan de slag. Dan wil je elkaar oproepen en toeroepen om hiervoor te bidden en te strijden. Peter is terug in India en zal met grote kracht deze pro life strijd verder aanpakken. We moeten hem steunen en voor hem bidden net als voor alle andere kleine strijders in dat immense land die bezig zijn voor het leven. Het is heerlijk om te zien hoe ze met niets veel doen en zich inzetten. We moeten alle evangelisten die naar India gaan aanmoedigen om de pro life (voor het leven) strijd aan te gaan. We willen begin volgend jaar naar India gaan om aan deze zaak aandacht te schenken. Het is een harde strijd. Ook in ons land moeten we met kracht deze nood en vloek bekend maken. We geloven in een God van wonderen. Het is tijd voor evangelisatie en sociale actie in het donkere continent van India. Wie doet er mee? Bidden eerst en geven ook. Stort uw levensreddende bijdrage op postbank 9079 ten name van de Stichting Schreeuw om Leven, Ruitersweg 35-37, 1211 KT Hilversum met vermelding: Redt de meisjes in India. Wij houden u dan ook op de hoogte.


L.P. Dorenbos, voorzitter Stichting Schreeuw om Leven, 1211 KT Hilversum, tel +31 (0)35 6244352, fax +31 (0)35 6249141, e-mail info@schreeuwomleven.nl, internet www.schreeuwomleven.nl



De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina