Second life



Dovnload 10.38 Kb.
Datum26.07.2016
Grootte10.38 Kb.
Samen overhoop: GOD@cyberspace

GOD @ cyberspace

1. Inleiding:

Hoeveel uur per week breng jij door op de computer? ...............

Door wat worden die uren het meest opgevuld? maak een top 3.

...................

...................

...................

2.SECOND LIFE

Sinds: 2003, ontwikkelaar: Linden Labs (VS), gebruikers: meer dan 5 miljoen, munteenheid: Linden Dollar (333 L$ = 1 euro) Je kunt geen krant meer openslaan zonder op een artikel te botsen over het sufgehypete Second Life. In februari maakten de avatars voor het eerst kennis met virtueel terrorisme, toen het Second Life Liberation Army een nucleaire bom liet ontploffen vlakbij de virtuele winkels van Reebok en American Apparel. Er vielen geen slachtoffers: avatars in Second Life kunnen niet sterven. Ook in Vlaanderen ontdekken steeds meer mensen en bedrijven de mogelijkheden van een tweede bestaan. Q-Music opende in februari The Villa, een exacte replica van een oude discotheek in Hamme, waar luisteraars een maand lang konden meefeesten op de foute muziek van deejays Sven Ornelis en Erwin Deckers. Jongste Second Life-stunt: Spirit-volksvertegenwoordiger Koen T'Sijen heeft als Koen Theas een virtueel politiek praatcafé geopend waar u elke vrijdag uw mening kunt spuien.



Had jij al eerder gehoord van het spel Second life? Wat weet je er nog van?

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Wat bedoelt de dame met het feit dat de jongen niet eens een First Life heeft?

.............................................................................................................

Welke kritiek op het internetgedrag van jongeren kan je hierin terugvinden? 

.............................................................................................................................................

Second life kan verwijzen naast het spel ook verwijzen naar een tweede virtueel leven in een virtuele wereld. Virtuele werelden zijn niet volgens iedereen even goed voor de mensheid. Want wat is er nou leuk aan een tweede virtueel leven opbouwen, terwijl je die tijd beter in je eerste, echte leven kunt steken. Virtuele werelden zouden leiden tot eenzaamheid. Naast Second Life heb je ook nog een first life. Dat virtuele werelden leiden tot eenzaamheid is nog niet bewezen. Wat misschien in de toekomst wel een gevaar van virtuele werelden kan worden, is de mate van realiteit die in de werelden voorkomt. Virtuele werelden verspreiden zich inmiddels als een soort epidemie en steeds meer mensen duiken erin. We kennen het voorbeeld uit de Matrix-films: mensen zien hun virtuele omgeving als echt en daardoor wordt hij echt. En dat terwijl de wereld buiten de virtualiteit steeds sneller uit elkaar aan het vallen is. En wanneer onze echte wereld uit elkaar valt, verdwijnen natuurlijk ook de virtuele werelden.

Probeer nu zelf op te sommen wat thuishoort in je first life en je second life. In de middenkolom plaats je wat volgens jou in beide werelden thuishoort.

First life in beide Second life



frame1 frame2 frame3







De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina