Zaterdag 28 juni



Dovnload 34.54 Kb.
Datum16.08.2016
Grootte34.54 Kb.

Zaterdag 28 juni

12:00 aankomst op het clubhuis van de leiding

15:00 aankomst van de kinderen

16:00 de kinderen welkom heten en uitleg geven van de regels onder

het genot van een drankje en een koekje

16:30 een speurtocht met een bericht (de dienstmededeling van kapitein Zeeschuimer)

aan het eind van de speurtocht vinden ze een brief met geheimschrift

17:30 de kinderen mogen hun slaapspullen gaan neerleggen

18:00 eten (soep met hotdogs en een lekker toetje)

18:30 corvee en het verder neerleggen van de slaapspullen

19:00 VTB (=vrijetijdsbesteding)

19:30 vlaggenroof

groep in twee partijen verdelen. De vlag verstoppen en die van elkaar proberen te roven. Aan het eind van het spel mogen de kinderen een vlag uitkiezen. Dit wordt de vlag van ons schip.

20:00 KTL (=koffie,thee en limonade) en naamboordjes knutselen voor de corveegroepen

21:30 naar bed

Benodigdheden


  • limonade

  • koek

  • hotdogs

  • soep

  • veiligheidsspelden

  • vlaggen

  • brief in geheimschrift

  • papier



knutselen



Zondag 29 juni


8:00 opstaan/aankleden/corvee (tafeldekken)

9:00 ontbijten

9:30 corvee/ ballonbuiken

10:00 de vlag van het schip hijsen en het kamplied zingen

10:30 zeerover hoofdman Zeeschuimer erkent ons aan de vlag en komt ’s morgens langs.

Hij vertelt het verhaal over de oude schatkaart

11:00 Schepen in de mist. Allerlei obstakels in de ruimte neerleggen. De groep wordt in

tweeën verdeeld . Nummer 1 van elk groepje wordt geblinddoekt en moet als een schip

door alle obstakels heen. Nummers 2 zijn de stuurmannen en geven de signalen. De

signalen zijn; stuurboord, bakboord, vooruit, achteruit

Tussen de obstakels ligt ook een fles met een kaart verstopt. Deze vinden de kinderen en openen deze.

11:30 de kinderen moeten proberen erachter te komen welk land er op de kaart staat.

12:00 VTB eisen met KTL

13:00 lunchen/corvee

13:30 Knutselen; het maken van je eigen schatkaart (idee als herinnering, om deze in flessen te doen, met een etiket waarop het zomerkamp staat)

14:30 Smokkelspel; de piraten moeten goudstukken smokkelen naar de andere kant. We hebben er veel nodig want wie weet wat we en wie we nog tegen komen.

15:00 kinderen mogen even iets voor zichzelf doen. (VTB)

15:30 Kokosnoten vangen de leiding gaat op het podium staan en gooien ballen of paaltjes naar beneden. Zo proberen we alvast te wennen aan Afrika.

16:00 boomtikkertje/veroverd; de kinderen hebben allemaal een boom en er is een tikker, die moet er voor zorgen dat hij zelf een boom krijgt.

Verstoppertje; de kinderen verstoppen zich en een ander kind moet ze gaan zoeken.

Dit zijn spelletjes ter voorbereiding van onze verdere reis. Wie weet wie we nog tegen komen.

17:00 kinderen mogen iets voor hun zelf doen

17:30 corvee en iets voor jezelf doen

18:00 eten

18:30 corvee en ballonbuiken

19:00 lekker bij het kampvuur zitten en liedjes zingen, voor de lange reis gaan beginnen

misschien met marshmallow.

20:30 vlag strijken

21:00 naar bed



Benodigdheden


  • eten

  • drinken

  • fles

  • schatkaart

  • obstakels

  • atlas

  • goudstukken

  • paaltjes

  • ballen

  • bamboestokken

  • liedjesmappen

  • marshmallow



Knutselen


  • schatkaart

  • etiketten


Maandag 30 juni
8:00 opstaan/aankleden/corvee

9:00 ontbijten

9:30 corvee/ballonbuiken

10:00 vlag hijsen en kamplied zingen

10:30 We verkennen de omgeving door middel van een spel:

we gaan een speurtocht doen. De leiding hangt allemaal kokosnoten op en aan de

achterkant van enkele kokosnoten staat een letter. Het bericht is: zoek de tijger

11:30 voor we op zoek gaan naar de tijger, moet het dek schoon gemaakt worden. We gaan dek zwabberen. De kinderen krijgen een nummer. De spelleider roept een nummer. De kinderen met dat nummer grijpen een stok en proberen daarmee de dweil in het doel te schuiven. Dit kunnen we in een competitie vorm te doen.

12:00 VTB eisen met KTL

12:30 corvee en verder met VTB

13:00 lunchen

13:30 corvee

14:00 We gaan op zoek naar de tijger. We vinden hem niet, maar wel de resten van zijn eten. Tussen de botjes is een brief verstopt. We gaan terug naar het clubhuis en proberen de brief te ontcijferen.

14:30 we gaan een val bedenken voor de tijger. De tijger valt er in en we zien een stukje kaart in zijn bek. Een van de kinderen durft hem uit zijn bek te pakken. Het is een stukje van de kaart. We moeten uit vinden welk land het is.

15:30 We gaan een spel doen om te kijken hoe goed we ons schip kunnen verdedigen.

Span twee flinke stukken papier tussen twee bomen of aan de muur. Dat is de boot . De groep wordt in tweeen verdeeld. De ene ploeg verdedigt zijn boot en de andere partij valt de boot aan met waterballonnen /natte sponsen. De piraten van de boot moeten er voor zorgen dat de ballonnen/ sponsen de boot niet raken. Door ze op te vangen.

Daarna wordt het omgedraaid en wie de minste bommen heeft gehad, heeft gewonnen.

16:30 Kinderen mogen iets voor zichzelf doen.

17:30 Corvee

18:00 eten

18:30 corvee en ballonbuiken

19:00 estafette; afwasbakken met water op je hoofd dragen en dan om pionnen heen lopen

en aan het eind staat een emmer waar het water in gestopt moet worden.

19:30 KTL

20:00 Ze mogen iets voor zichzelf doen

20:30 Vlag hijsen en naar bed

21:30 schijndood

Benodigdheden


  • eten

  • papier

  • een dweil

  • twee stokken

  • pionnen

  • brief

  • tijgerkleding

  • sponsen

  • waterballonnen

  • touwen

  • stuk laken

  • afwasbakken

  • zaklantaarn

  • schep



Knutselen


  • kokosnoten maken

  • brief copieeren


Dinsdag 1 juli

9:00 opstaan/aankleden/corvee (9:00 vanwege schijndood)

10:00 ontbijten

10:30 corvee/ballonbuiken

11:00 vlag hijsen en het kamplied

11:30 We vinden vreemde voetsporen. Na enige aarzeling besluiten we het spoor te volgen.

De sporen houden op en we vinden een brief in spiegelbeeld. We proberen samen achter te komen wat er staat.

12:00 VTB en corvee

13:00 lunchen

13:30 corvee en ballonbuiken

14:00 verschillende spelletjes die met de Noord-Pool te maken hebben:


  • sneeuwman maken van wc-papier

  • parcours op ski’s of blokken

  • zoveel mogelijk kleren aan doen

  • schminken alsof je het heel koud heb

15:15 KTL

15:45 IJskristaltikkertje; Een ijskristal bestaat uit vier tikkers, deze houden elkaar rechterhand vast. Met de vrije hand mogen ze tikken. Als je af bent ga je naar je leiding. Als er vier af zijn dan heb je nog een ijskristal. (kunnen we in het bos doen)

16:30 kinderen mogen iets voor zichzelf doen.

17:30 corvee

18:00 eten

18:30 corvee en ballonbuiken

19:00 kienen. De kinderen mogen zelf een aantal cijfers in vullen en dan worden de getallen getrokken. (zie kienkaarten)

20:30 vlag hijsen

21:00 omkleden en naar bed

Benodigdheden


  • eten

  • karton voor de voetsporen

  • wc-papier

  • blokken/ski’s

  • schmink

  • kleren

  • prijsjes

  • kienkaarten



Knutselen


  • voetsporen

  • ski’s

  • kienkaarten


Woensdag 2 juli

Na een woelige nacht zijn we aangekomen in een vreemd land. Onze stoelen zijn verdwenen en de thee ziet er anders.


8:00 opstaan/aankleden/corvee

9:00 ontbijten

9:30 corvee en ballonbuiken

10:00 vlag hijsen en kamplied

10:30 Opeens staat er een Chinees voor ons neus. Hij is boos omdat wij zonder zijn toestemming op zijn land verblijven. We moeten zijn thee opdrinken. Dan verklappen we ons geheim en begint de chinees heel aardig te doen. Hij doet heel aardig en laat ons de gewoontes van zijn land zien.

11:00 We gaan samen met de Chinees:



  • levend Mikado doen, met grote stokken.

  • Memorie, in het thema China. Deze kunnen we zelf maken

  • Chinees trefbal, dit doen we dus zittend op de grond.

12:00 VTB eisen en corvee

13:00 eten

13:30 corvee en ballonbuiken

14:00 We gaan na een goede lunch op zoek naar de schat. We een probleem we krijgen de Chinees niet kwijt. Hij blijft ons achtervolgen. Ten einde raad overmeesteren we hem en binden hem vast aan een boom. Tijdens het geworstel valt zijn hoed af en rolt er een stuk van een kaart uit. De chinees blijkt de broer van Zeeschuimer te zijn, Manke Nelis. De kinderen bestuderen de kaart onze volgende bestemming is Disney- land in Amerika.

14:30 Iedereen moet aan boord komen, we zetten koers naar Amerika. Tijdens de reis doen we het spel ren je rot met vragen over Disney land.

We kleuren ook een aantal kleurplaten.

15:00 We komen mickey – Mouse tegen. Hij vertrouwt ons niet. We kunnen zijn vertrouwen winnen als we een aantal vragen beantwoorden of zijn vrienden. We beantwoorden de vragen goed en krijgen een nieuw deel van de kaart. We gaan naar Italie.

15:30 Voor de ontspanning gaan we even piraten slagbal spelen.

16:30 de kinderen mogen iets voor zichzelf doen

17:30 corvee

18:00 eten

18:30 corvee en ballonbuiken

19:00 Levend stratego in piraten of Disney vorm

20:00 KTL en iets rustig doen

20:30 vlag hijsen

21:00 schijndood



Benodigdheden


  • eten

  • stokken

  • chinese kleding

  • karton voor memorie

  • schatkaart

  • ren je rot vragen

  • kleurplaten

  • slagbal spullen (pionnen en slagwerk)

  • stratego


knutselen

  • mikado

  • memorie kaartjes

  • schatkaart

  • vragen

  • stratego kaartjes



Donderdag 3 juli


9:00 opstaan/aankleden/corvee

10:00 eten. Tijdens het ontbijt missen we iemand. We denken dat ze boodschappen aan het doen is, maar na het eten is er nog steeds niet. We worden ongerust. Opeens vinden we een brief met een plukje haar.

10:30 corvee en ballonbuiken

11:00 vlag hijsen en kamplied

11:30 Manke Nelis heeft iemand ontvoerd. We moeten om drie uur de schatkaarten aan Manke Nelis geven. We gaan met ze alle bedenken wat we gaan doen. Geven we hem de kaarten ja of nee.

12:00 VTB en Corvee

13:00 eten

13:30 corvee en ballonbuiken

14:00 We krijgen nog een brief waar in staat waar de persoon is. Na een speurtocht langs verschillende bruggen, vinden we de persoon weer.

15:00 Alles is overhoop gegooid en de schatkaarten zijn weg. Er ligt een brief van Manke Nelis. We weten niet wat we moeten doen en nemen contact op met Zeeschuimer.

We moeten terug naar Kartika.

15:30 In het bos zijn er twee schatkisten verstopt, de kinderen mogen deze gaan zoeken. Kijken welke ploeg deze het eerste heeft gevonden.

16:00 In een van schatkisten zit een brief van Zeeschuimer, we moeten deze brief ontcijferen. Er staat in waar de schatkaart is.

16:30 We gaan zoeken en vinden de schatkaart en gaan na het eten op zoek naar de schat.

17:00 Kinderen doen iets voor zichzelf

17:30 corvee

18:00 corvee en ballonbuiken

18:30 op zoek naar de schat en we vinden hem

19:00 Nog een lekker spel ???

20:30 vlag hijsen

21:00 naar bed

Benodigdheden


  • eten

  • schatkaart

  • brief

  • bruggen voor speurtocht

  • Schatkisten

  • geheimschrift



Knutselen


  • schatkaarten

  • brieven

  • bruggen maken

  • geheimschrift copieren



Vrijdag 4 juli


8:00 opstaan/aankleden/corvee

9:00 eten

9:30 corvee en ballonbuiken

10:00 vlag hijsen en kamplied

10:30 tassen inpakken

11:00 naar zwembad en patat

16:00 terug naar clubhuis

16:30 voorbereiden BBQ en BA en anders inpakken

17:30 Kampvuur en BBQ en BA

21:00 vlag hijsen en naar bed



Benodigdheden


  • eten



Knutselen


Zaterdag 5 juli


7:30 opstaan/aankleden/corvee/schoonmaken

8:30 eten



9:00 corvee en ballonbuiken

10:30 ouders komen de kinderen ophalen



De database wordt beschermd door het auteursrecht ©opleid.info 2017
stuur bericht

    Hoofdpagina